Latvijas Nacionālajā teātrī jaunais režisors Toms Treinis ir iestudējis Ivo Brieža komēdiju “Pēdējais salmiņš”. Pirmizrāde 19. septembrī.
Karā starp konvencionālo un netradicionālo medicīnu uzvarētāju nav, jo “frontes līnija” vijas cauri ikvienam, kurš saskaras ar jautājumu “būt vai nebūt”. To, kurā pusē nostājies tu pats, nav nemaz tik viegli saprast.
Dzīvē ir situācijas, kad cilvēks kā slīcējs ir gatavs ķerties pie jebkā, pie pēdējā salmiņa, un “salmiņu” piedāvājumu mūsdienās netrūkst. Tējiņas, masāža, hipnoze, dēles un vardes, lūgšanas un buramvārdi, vai mūsu izrādes harizmātiskā dziednieka Voldemāra (viņa prototips ir odiozais krievu izgudrotājs Ivans Kuzņecovs) izgatavotais adatu tepiķītis. Tas, vai šie brīnumlīdzekļi patiešām glābj, vai arī tā ir laimīga sakritība, bet varbūt tikai placebo efekts, vai pat kaitējums, pagaidām neteiksim, taču viens ir skaidrs – lai gan tas ir smieklīgi, tas ir ļoti nopietni.
Lomās: Lāsma Kugrēna, Marija Bērziņa, Ilva Centere, Ainārs Ančevskis, Jānis Āmanis un Arturs Krūzkops.
Scenogrāfe Kristina Rezvohh, kostīmu māksliniece Marta Mielava, gaismu mākslinieks Toms Streilis, videomākslinieks Toms Zeļģis.
Lugas autors Ivo Briedis dzimis 1968. gadā. Beidzis Kultūras Akadēmijas pirmo dramaturgu un scenāristu kursu, bet šobrīd pats ir LKA pasniedzējs.
Sarakstījis vairākas lugas skatuvei un netradicionālam teātrim, kas iestudētas gan Latvijā, gan ārzemēs: “Renesanse”, “Fiction impossible/Fikcija nav iespējama”, “Savā vietā”, “The Film”, “Uzvarēt var tikai viens”, “Padegs un Padegs”, “No Rozentāla”, “In the Nude”, “Leftovers from the War”, “Finnland” u.c.; radiolugas “Viena nakts jauna vīrieša dzīvē” un “Pulss”. Vairāku kinoscenāriju autors – animācijas filmas “Melnā kaste”, “Norīt krupi”, “Seja”, “Laiks iet”, ko, tāpat kā spēlfilmu “Filma” un dokumentālo filmu “Nacionālais pieskāriens”, arī režisējis. Scenārists daudzsēriju filmai “Sarkanais mežs”.
Foto Kristaps Kalns