Kino un teātra režisors, skatuves mākslas pedagogs, Latvijas Kultūras akadēmijas profesors
Absolvējis Vissavienības Valsts Kinematogrāfijas institūta (VVKI) aktierfilmu režijas fakultāti Maskavā (1975.). Bijis režisors inscenētājs (1976-1990) Rīgas kinostudijā, kur debitējis ar filmu “Un rasas lāses rītausmā”, bet kopumā ir vairāk nekā 20 filmu autors. 80.-90. gadu mijā strādājis Rīgas Videocentrā; no 1984. gada pievērsies aktiermeistarības pedagoga darbam Tautas kinoaktieru studijā un kopā ar režisori Annu Eižvertiņu Jāzepa Vītola Latvijas Valsts konservatorijā (tagad Latvijas Mūzikas akadēmijā), vadot Daugavpils teātra aktieru kursus (1988-1992; 1989-1993). Kopš 1993. gada strādājis Latvijas Kultūras akadēmijā, vadot vairākus teātra aktieru kursus, apvienoto aktieru un režisoru kursus; ir režisors leģendārām studentu diplomdarbu izrādēm. Liela daļa šī brīža spožākie Latvijas skatuves mākslinieki ir viņa studenti. 1994. gadā Pēteris Krilovs kļuva par Daugavpils teātra režisoru, bijis tā mākslinieciskais vadītājs līdz 1996. gadam. Bijis Starptautiskā Jaunā teātra festivāla “Homo Novus” līdzdibinātājs un festivāla direktors, kā arī viens no Latvijas Jaunā teātra institūta dibinātājiem.
Uz skatuves un kino laukumā Pēteris Krilovs meklē patiesību un konsekventi iestājas pret meliem, režijas centrā liekot darbu ar aktieri. Kritika režisora iestudējumu valodu un estētiku laika gaitā raksturojusi kā kinematogrāfisku, akcentējot niansētu un smalku aktierspēles specifiku. Dramaturģijas izvēle liecina par Krilova intelektuālo interesi un vēlmi izaicināt sevi un skatītājus, piedāvājot refleksijas par mākslas būtību un cilvēka dabu. Viņa darbi bieži vien aicina skatītājus iesaistīties intelektuālā dialogā, kritizējot sabiedrības normas un indivīda lomu tajā. Vēršas pie psiholoģiski sarežģītiem tēliem un eksistenciālām tēmām, kas saistītas ar indivīda vietu sabiedrībā, patiesības un ilūzijas konfliktu, kā arī marginālu varoņu skatupunktu. Iestudētie 20. gadsimta un mūsdienu dramaturģijas darbi liecina par interesi analizēt laikmetīgās pasaules sabiedriskos un morālos konfliktus. Iestudējis izrādes Nacionālajā teātrī, Jaunajā Rīgas teātrī, Nacionālajā Operā, Liepājas teātrī, Valmieras Drāmas teātrī, Daugavpils teātrī. Filmējies kinolomās un spēlējis lomas teātrī.
2025. gada februārī Pēteris Krilovs saņēma Nacionālo kino balvu “Lielais Kristaps” par mūža ieguldījumu kinomākslā. Vairākkārt saņēmis “Lielā Kristapa” nominācijas un balvas, par filmām “Starp debesīm un zemi – Augšdaugava”(1994), “Uz spēles Latvija” (2014). Ir vairākkārtējs “Spēlmaņu nakts” balvas nominants un divkārtējs nominācijas “Gada režisors” ieguvējs, tostarp par izciliem sasniegumiem teātra pedagoģijā