Luga Mans nabaga tēvs ir jaunās talantīgās autores trešā luga, kas tapusi pagājušajā gadā, un tās darbība notiek Krievgaļos, Bauskas pusē. Latvijas lauksaimniecības politika mājas saimniekus Bruni un Broņislavu un viņu priekšstrādnieku Jāzepu nodzinusi līdz nopietnam trūkumam. Govis, zirgi un aitas ir pārdoti, pa sētu klimst vistas un katru rītu pa vienai pazūd, jo gailim, tāpat kā cilvēkiem, piemetusies neiroze. Savstarpēju attiecību krāšņums lugā novests līdz traģikomiskam absurdam, bet režisora Elmāra Seņkova cilvēciskā iejūtība un asredzīgais skats uz Latvijā notiekošo sola izrādi, kas neatstās vienaldzīgu.
Mans nabaga tēvs
Agnese Rutkēviča
Traģēdija par kādu karu divās daļās
Izrādes ilgums
2 h 30 min
Lielā zāle
Pirmizrāde
2014. gada 11. Septembris
Mākslinieciskā grupa
Režisors
KOMPONISTS
Edgars Makens
PRODUCENTS
Jānis Kaijaks
MĀKSLINIEKS
GRIMA MĀKSLINIECE
Maija Gundare
Lomās
Bruno
Silvija
Astrīda Kairiša
Broņislava
Jāzeps
Ivars Puga
Diāna
Mikus
Jurģis Spulenieks
Andris
Gailis Bērziņš
Armands Berģis
Atsauksmes
Egons
Ar dziļu neizpratni lasu publikas negācijas par, manuprāt, diviem šīs sezonas izciliem NT jauniestudējumiem: "Mans nabaga tēvs" un "Migla". Tās abas katra savā veidā iezīmē NT potences būt kam vairāk par masu gaumes pakalpiņu. Vēl lielāku neizpratni rada nule saņemtā, neoficiālā ziņa, ka, pakļaujoties publikas spiedienam, "Mans nabaga tēvs" tikšot noņemts no repertuāra. Ja tā ir tiesa, tad tas ir dubultskumji. Viegli gremojamās štampainības nišu jau stingri ieņēmis Dailes teātris. Kam mums vēl otra Daile?
nacionālais teātris
Evija, par izrādi "Mans nabaga tēvs" ir ļoti dažādas atsauksmes, tāpēc vērtēt izrādi, pirms tās noskatīšanās ir ļoti grūti.
ilmārs
Izcila izrāde. Beidzot, ir mūsdienība visos aspektos bez klasikas pelējuma piesmakas.
Evija
Nu tā... Esmu nopirkusi biļeti uz šo izrādi, esmu iztērējusi ģimenes šīs nedēļas iekrājumu, bet atsauksmes izlasiju tikai tagad. Vai tiešām būšu aplaupījusi savējos? Dēļ murga? P.S. Dzīvoju laukos,reti tieku jau uz tiem "teijāteriem'!
Ilga
Bija briesmīgi skatīties tādu murgu. Manuprāt izrāde ir jāņem nost no repertuāra. Nevajag blamēties vel tālāk. Paldies
Beka
Visu cieņu aktieriem, bet izrāde ir vienkārši murgs...,diemžēl.
Sarma
Esmu vīlusies laikam ilgi neiesu uz Nacionālo teatri. Tas bija kas prātam neaptverams.Sāku domāt vai tiešām nav ko parādīt. Ir tak daudz smuku izrāžu kam šis murgs par savu naudu būtu vajadzīgs.Ceru ka drīz viņu noņems no repertuāra.Savus paziņas jau informēju lai neaplaužās.
Kristofers
Aktieri smuki nospēlēja,patika arī mūzika.Beigas bija foršas,taču šoreiz vājais posms bija tieši lugas primitīvais un garlaicīgais teksts.Nesaprotu kāpēc iestudēt meiteni,kurai šis darbs varēja būt kā labs melnraksts,kā treniņš.Bet ne tīrraksts uz skatuves.
Indra
Es mīlu Nacionālo teātri, bet šoreiz gan vairāk pievienojos tiem, kas izrādi kritizē. Arī man ir iebildumi pret režisora stilu, lai gan novērtēju vairākus, manuprāt, iespaidīgus gājienus. Aktieri ir fantastiski, jo citādi nemaz nespēj būt, bet šoreiz, manuprāt, galvenā problēma ir dramaturģijas trūkumā. Proti, ir stāstiņš, ir ainiņas, ir etīdes, bet nav dramaturgijas. :( Diez vai šai izrādei būs lemts ilgs mūžs.
Ieva
Sliktākā izrāde, ko NT esmu redzējusi.
andris
Žēl, ka režisors nemaz nepārzina lauku dzīvi. Pilnīgs fiasko. Aizgājām pēc pirmā cēliena prom.:(
Ju
Tik tiešām ar šo lugu Nacionālais teātris ir sevi degradējis. Vai tiešām nav vairs lugu, dramaturgu, darbu, ko iestudēt. Skatītājs iet uz teātri atpūsties, domāt, baudīt, bet te... tas kas ikdienā riņķī un apkārt. Ja nav ko uzvest, tad taisām to bodīti ciet. Kāpēc jāizmet nauda tādiem balagāniem? Mēs neesam tik bagāti! Bija žēl labo un cienījamo aktieru, kam tas viss uzvelts plecos. Ļoti gribētos zināt, ar kādām sajūtām viņi spēlē šo lugu. Škita, ka viņiem pēc izrādes neērti lūkoties zālē....
juta
Visdziļākā nožēla par tādu Nacionālo teātri, kura repertuārā ir tādas lugas kā šī vai lauku kultūras nama skatuvei piemērotā Latgola.Man bija kauns aktieru vietā par šo murgu.
Alise
Izrāde ir lieliska, jo lika domāt un pēc izrādes ar vīru visu vakaru norunājām par šo izrādi. Jāsaka gan, ka neesam nacionālā teātra publika, un domāju ka nacionālā teātra publika nav gatava uzklausīt kaut ko tādu, jo visapkārt varēja dzirdēt cilvēku neapmierinātību. Paldies režisoram un aktieriem. Gailis bija super :)
Maija
Patiesa cieņa aktieru kolektīvam!!! Bet tik ļoti negribas šai mājā klausīties rupjības! Tik nepiesātināti jau neesam, lai būtu vēlme to dzirdēt un dzirdēt! Atvainojiet, bet izrāde man šķiet pilnīgi bezjēdzīga. Un Ja vēl kāds man paskaidrotu, ko nozīmē beigās tās "eirozvaigznes" un Latvijas karoga pazušana debesīs?
Amelly
Paldies par izrādi! Šī nav izrāde, kura var patikt vai kurai jāpatīk. Ļoti īsta, patiesa un tādēļ smaga. Smieties negribējās ne brīdi. Tādi mēs esam. Atpazinu daudzus attiecību modeļus un traumas. Paldies par iespēju ieskatīties spogulī un par iespēju paraudzīties uz sevi no malas. Kritika liecina, ka lielais vairums to nespēj saskatīt.
Jana
Pirmo reizi redzēju balagānu un ļoti žēl, ka Nacionālajā teātrī. Trulums un vulgaritāte, sižeta nav. Esmu vairāk kā vīlusies. Aiz cieņas pret aktieriem nosēdēju līdz galam, bet izrāde pilnīgi nulles vērtējumā. Kauns par šādu izrādi
Meta
Paldies jaunajai paaudzei par parādīto reālo šodienu .Tas nozīmē, ka viņus tas neapmierina un viņi kaut ko mainīs.Izrāde patika kā darbs,saturs protams skarbs.Vēlu veiksmi autorei un režisoram.
Zane
man bija kauns skatīties. nez, vai necenzētas leksikas izmantošana un klišejiska, infantila režija būtu jāpozicionē kā mūsdienīg, modern izrāde. man bija šausmīgi žēl izrādes laikā vērot cienījamo Karišas kundzi. no sirds žēl. arī pārējo aktieru. esmu vīlusies.
Mārtiņš P.
Gājām uz izrādi ar nelielām šaubām – sen nebija būts NT un šķiet, ka šo māju vienmēr apvij neliela pelējuma smārds... Un ne jau interjērā, bet gan repertuārā. Šoreiz bija pārsteigums! „Mans Nabaga Tēvs” ir kā liecība tam, ka NT ir gatavs mainīties. Mazliet pāresteigts gan esmu par atsauksmēm, bet tai pat laikā saprotu - NT vienmēr ir bijis klasisko vērtību sargātājs un līdz ar to arī prognozējams. Un tiem, kas šo teātri apmeklē regulāri šāds iestudējums iedveš bailes. Bailes par to, ka vecās vērtības vairs nav tik stipras un jaunas nāk vietā. Pirmais cēliens ir mazliet pliekans un šķiet, ka kalpo par ievadu otrajam. Savukārt otrā cēliena sākums intriģē – lieliski spēlē Zane Jančevska (!) un Jurģis Spulenieks (!!), kuru personāžos saskatīju arī sev aktuālus jautājumus. Visu izrādi ik pa brīdim pasmaidīju, bet ap 2 cēliena vidu... Laikam kaut kas noklikšķēja, un paliku pavisam domīgs – par attiecībām ģimenē, vērtību grāvi starp paaudzēm utt. Beigas gan tādas sasteigtas likās – laikam pāris nedēļas pietrūka komandai, lai noveidotu visu līdz galam. Kopumā iesaku izrādi noskatīties ikvienam, neaizskriet prom pēc pirmā cēliena un domāt līdzi! Pat ja iestudējums nav visaugstākas raudzes, tajā ir par ko aizdomāties, ja vien nav slinkums. Bet ja patīk izklaide kurā viss ir paredzams un var atpūsties no “skarbās” ikdienas – droši izvēlieties citu, piemērotāku savai gaumei, iestudējumu.
Kāmis
Ja NT vadība izlasītu komentārus diena.lv par lugu... varbūt atsauksmju sadaļu varētu likvidēt. Kopā ar lugu.
Boa
Lugas materiāls - nekāds. Absolūti bezjēdzīgs. Nez ko autore gribējusi parādīt? Vai to, ka laukos tikai stulbeņi dzīvo, kuri kaut ko grib, tikai paši nezin - ko? Izskatās, ka rakstīts tikai rakstīšanas pēc. Nabaga aktieri.... Bet režisors šo murgu ir saglābis. Tik lielā mērā saglābis, ka par viņa "trikiem" bija jādomā vēl nākošajā dienā. Gailis - ģeniāls!
Ina
Intervija Dienā ar "dramaturģi"pateica visu, pirms šo izrādi noskatījos, žēl teātra, kurā nav spožu personību, kuras izmēstu tukšas lugas no repertuāra
Mārtiņš
Izrāde ievilka sevī un tas jau ir labi, ka nav jāskatās pulkstenī, kad beidzot beigsies. Skarbi, bet laukos tā ir un arī vēl trakāk. Prieks, ka mums ir jauni un talantīgi dramaturgi, jauni un talantīgi režisori un fantastiski aktieri :) Luga nav izklaidējošs balagāns, bet liek domāt, kur un kāpēc esam nonākuši, ko darīt, lai rastu risinājumu no bezjēdzīgas veģetēšanas. A ja grib "maizi un izpriecas", tad jāiet uz Daili -- tur balagāni rindā vien.
Viktorija
Patika izrāde! Īpaši patika Gailis! :) Izrādē var atrast daudz vēstījumu. Reāls (skarbs) lauku dzīves atainojums.
poga
Paldies par izrādi šovakar.Viss iecerētais ļoti izdevies. Viss! Jā, tā nav izrāde, kur iegulsti krēslā un pūties. Noteikti būs kopā ar mani, jo jādomā un ilgi. Uzrunāja viss- gan ļoti piesātinātie teksti, kas pēdējo gadu jaunajās lugās ir liels retums, gan, jo īpaši, veiksmīgi izvēlētais režisējums-uzspēle, kustības, intonācijas. Viss bija lieliski! Aktieru spēle - fantastiski!Viss akteiru ansamblis kolosāli spēlē, pārsteidzoši patiesi un citādi.Gaiļa tēlu uztvēru kā simbolu, kurš ļoti, ļoti iederīgs un rakturo smalki caurvijoties visai lugai cauri. Vai tad netiekam "drāzti"? Tā dzīvojam šodien - grūti,nervozi, ar cerību. Reti labs kopiznākums, paldies.
inna
Luga "neparko", pie tam ļoti sliktā režijā. Pirmo reizi teātrī neaplaudēju. Luga jāizņem no repertuāra. Ļoti žēl aktieru un publikas.Teātra vadībai iesaku izveidot kvalitātes izvērtēšanas sistēmu!
Māra
Paldies par darbu. Protams, ka sākumā bija lokalizēts haoss, nebija īsti saprotams par ko ir stāsts. Bet.. sekoja otrais cēliens, kurā dramaturģiskais materiāls tika pietiekoši strukturēts un parādījās vairāki slāņi - sadzīviskais - apakšā, bet bija arī augšējais slānis - nevainīgi krustā šautais GAILIS, ja gribat - latviešu mentalitātei tuvākais - gailis, kas izdzenā pusnakts mošķus un visbeidzot vidējais ar dažādiem laikmeta politiskiem?) atribūtiem. Varbūt par daudz no visa, bet tomēr interesanti . Jaunībā jau gribas aptvert neaptveramo... sirsnīgi vēlu veiksmi
Dainis
Paldies aktiriem, bija ieteresanti ! Irādes tēma aktuāla vienmēr bet izrādes kvalitāte vaēra būt izkoptāka. Vēlu veiksmi Elmāram Seņkovam. Ar interesi sekošu viņa daiļradei :)
ma
Iespējams, ka izrāde ir iecerēta laikmetīga, iespējams, ka tā ir iecerēta ļoti asprātīga, iespējams, ka tā ir iecerēta aktuāla. Bet, manuprāt, tas viss nav izdevies. Izrāde rada neizpratni ne jau tādēļ, ka skatītājs nav pārāk advancēts teātra vērotājs. Literārais darbs rada iespaidu par seklu un klišejisku Latvijas redzējumu. Kautkādi joki, simboli, politika, sliktā ES, stiklašķiedras vistu diskolampas, visu paaudžu konfliktiņi un vēl Krima un spaisiņi... Vēlme visas latvijas "problēmas" sabāzt vienā maisā. Žurka konrēlija nobāl. Nesapratu arī kam izrāde ir adresēta. Ko domā "spečuki" pie izrādes pieņemšanas un galu galā paša procesa gaitā kas notiek.
R
kaut kāds neveiksmīgs centiens izmantot priekšvēlēšanu brīdi, lai aktualizētu jau sen banālu Latvijas "pazemošanās" problēmu. Ja tas būtu pasniegts koncentrētāk un bez nesakarīga 2h ievada, iespējams būtu arī skatāms. Niesaku apmeklēt.
Ilze
Aiz cieņas pret aktieriem nosēdēju līdz galam.Šī izrāde ir jāņem arā no repertuāra.Režisora,ko cienu,neveiksme.Luga nu pilnīgs murgs un režija to neglābj.Pat "zvaigzne"Suhanovs neko neatrisina,scenogrāfija ļoti simboliska un klišejiska.Žēl aktieru,kuriem tā jāmokās.Un tas nav tikai mans viedoklis.starpbrīdī gaitenī daudzi pukojās.Bet palika,jo nu "tā pieklājas",lai gan daudzi,protams,aizgāja.Novēlu režisoram veiksmi turpmāk,viņa "Meitenes" un "Indrāni" ir lieliski.Arī Rutkēvičai lai veicas citu lugu rakstīšanā, "Dukši"taču bija sanākuši lieliski:)Pēc šīs izrādes parādījās pašas Rutkēvičas jautājums no "Dukšiem" - UN KO MAN TAS DOD???