Skan džezs, pludo šampanietis un uzvēdī zīds. Dzīve kā teātra izrāde vai krāšņs inscenējums, ko Getsbijs uzbūvē pats sev – ar atļautiem un arī neatļautiem paņēmieniem, jo starpkaru Amerikā valda pārliecība, ka viss ir iespējams. Dzīve, kurā Getsbijs ir noteicējs – gan par to, kādi cilvēki pulcējas viņa namā, gan to, kurai sievietei būs viņu mīlēt.
Izrādi atbalsta:
Titri lietotnē angļu un latviešu valodā tiek nodrošināti konkrētos datumos. Vairāk informācijas KALENDĀRĀ.
Lauris Limbergs, Anna Marija Puķe, Lelde Beāte Kuzņecova, Gints Dancītis, Mārīte Supe, Mārtiņš Emīls Aržanovskis
Latvijas Kultūras akadēmijas bakalaura studiju programmas "Mākslas" apakšprogrammas "Dramatiskā teātra aktiera māksla" un "Dramatiskā teātra režijas māksla" 2. kursa studenti
Dita Apsīte, Armands Avots, Viesturs Bēmis, Bruno Bitenieks, Megija Cvečkovska, Matīss Klāvs Endzelis, Marta Marija Gruzdova, Mārtiņš Jaunslavietis, Jānis Leščinskis, Mārtiņš Mikožans, Kurts Kārlis Mitenbergs, Jēkabs Pikšēns, Ilze Reknere, Klaids Sevostjanovs, Anna Emanuela Vaice, Gusts Ābele, Markuss Bēmers, Kristiāns Iesalnieks, Roberts Reikmanis
Atsauksmes
Daina Plūme
Paldies par ballīti visā tās spožumā un komplektā ar smeldzes un skarbuma devu! Piederu pie tiem, kam labpatīk gan dzīvā mūzika, gan dejas, gan arī nopietni "prāta mežģi", un tāpēc pagrūti izprast tās nopeļošās rindas, ko pauž daļa skatītāju. Atzīšos, ka, grāmatu lasot, tā mani nepavisam neaizrāva atšķirībā no izrādes, kur priecājos gan par scenogrāfiju un visu krāšņo efektu buķeti, gan par tērpiem un dejām, kas šķita rada akrobātikai. Ja nu daļa skatītāju visādos – pro un amatieru – statusos izrādē nesaskata sižetu, tad gribas vaicāt – vai jūs dārdošā diskotēkā vai “dzeltenās preses” aprakstītajos “rautos” allaž varat saskatīt jēgu? Tā bieži vien ir tikai skaļa un ārēji spoža izpaušanās, sava veida “zīmēšanās”, par ko citiem, kuri tur nav bijuši klāt, pēc tam patrīt mēles, jo taisnība teicienam par to, ka meitenei vislabāk piestāvot būt “mazai, mīļai muļķītei” – bieži vien nekas cits no šiem “ballīšu zvēriem” netiek ne prasīts, ne saņemts. Un tad ir brīži, kad ballītes troksnis un kņada pierimst vai pārtrūkst pavisam, lai dotu vietu cilvēku domām un jūtām, vienam otra un arī sevis paša meklējumiem, atklāsmēm par cerēto, kāroto un saņemto. Esat piedzīvojuši brīžus, kad ballītē mūzika pēkšņi apklust un tad dejojot sāktā saruna izklausās pēc kliedziena? Nu re... Vai tie būtu tie sižeta iztrūkuma mirkļi? Nemaz ar` ne, man tie saistījās ar to, kad cilvēks, kas alkst ārēji tik spožā un pamanāmā, attopas, ka aiz tā visa viņam pietrūkst mīlestības, sirdssiltuma, draudzības un atbalsta, ka viņš jūtas zaudējis laiku un cilvēkus, un pašam sev nākas pajautāt – vai tas ir viss? Vai es to varu atgūt, nopirkt, kā citādi iemantot? Šķiet, nauda un statuss ir tas, ko kāro tik daudzi, bet piepildījumu tas atnes nepavisam ne katram – cits meklē arvien jaunas aizmiršanās, pazīšanās, izklaides, cits “met nelielus līkumiņus” (ak, šī Egila Melbārža atveidotā Toma Bjūkenena atzīšanās!...), vēl cits metas aprunāšanā un citu noslēpumu šķetināšanā, jo pašam savā dzīvē nekā interesanta nav... Vai gan tad, ja mēs kaut ko “zinām” par citiem, tas mums tūdaļ “jālaiž tālāk” un jāpasniedz kā patiesība? Kā man patika tie brīži, kad ballītes viesi mēģina saprast, kas tad īsti ir Getsbijs, izsakot savus minējumus un no dažādiem avotiem sagrābstītu “informāciju”! Kas par to, ka tie ir laiki pirms simts gadiem, mūsdienās jau mainījies vienīgi tas, ka informāciju gūstam ātrāk un vairāk, bet par tās patiesīgumu varam vien cerēt, ka ir... Manuprāt, režisore mums ar tiem it kā ātri garāmslīdošiem sarunu un citu norišu zibšņiem ir gribējusi atgādināt, cik ļoti pavirši un viegli mēs šobrīd uztveram mums pāri līstošo informācijas plūsmu un dzīvi vispār, kad gandrīz ikviena ziņa pazib un pagaist, neatstājot dziļākas pēdas dvēselē, bet tai pašā laikā mums gribas zināt un būt pārsātinātiem ar “Jaunāko Ziņu” cienīgu informāciju, kas veido mūsu viedokļus. Mēs pamanām vardarbību un šķiršanos, sānsoļus un tērpus, bet tas ir tik strauji, kā tāda pēkšņi uz ceļa izskrējusi būtne, kuras priekšā mašīna nevar apstāties, tas pazib kā mirklis, par kuru tikai vēlāk pamanām, ka tas mums tomēr kaut ko nozīmējis. Šī ir izrāde, uz kuru vajag iet ar ballītes sajūtu, ļauties un piedzīvot bez ekspektācijām un filmas iespaidiem, lai jūs apbur un ņem savā varā tie, kas stāsta tieši šo stāstu! Un tiešām velciet no skapja spožāko tērpu!
Perlamutrs
Paldies par ieguldīto darbu, bet šķiet, ka komandai pietrūka laika sagatavoties. Likās, ka esmu atnākusi uz kultūras namu, nevis teātri! Tad nopietni, tad farss; tad tiekšanās uz oriģinalitāti, tad Lurmena filmas copy/paste. Ne šis, ne tas!
Agnese Rapa
Galvenā aktiera dēļ gribas šo uzvedumu skatīties vēl un vēl, atkārtot un atkārtot viņa epizodes… Pāsteidzoši ļoti labs aktieris- J. Reinis. Šai lomai ideāls un nu ir Zvaigzne mūsu skatījumā.
Indra
Izlasot iznīcinošo recenziju par izrādi, gribas to aizstāvēt, jo viss jau nav tik slikti, kā to mālē. Jā, es arī būtu samazinājusi lomu skaitu vai ļāvusi tās izpildīt mazāk prominentiem māksliniekiem, taču jauka ir doma mēģināt izrādē maksimāli iesaistīt visu kolektīvu un, būsim godīgi, skatītājiem daudz patīkamāk mazā lomā ir redzēt Ditu Lūriņu vai Normundu Laizānu nekā kādu Ilzi, Zani vai Aivaru.
Izrāde nenoliedzami ir krāšņa, un kaut vienu tādu savā repertuārā ir pelnījis ikviens teātris, turklāt materiāls ir klasika, kas mani bezgala priecē, jo esmu pārgurusi no visa tā "pārmodernisma", kam tendence pēdējā laikā rotāt Latvijas (īpaši Rīgas) teātru skatuves. Jaunie aktieri/dejotāji/akrobāti darbojas ar tādu sajūsmu, ka nepavilkties līdzi nav iespējams, ja vien ir dvēsele krūtīs un kāda nebūt ritma izjūta. Par mūzikas neatbilstību laikmetam gan piekritīšu.
Tie, kuri apgalvo, ka sižets ir banāls, vienkārši nav iepazinušies ar literatūras klasiku, taču te daļa vainas jāuzņemas arī režisorei, jo "Lielā (vai lieliskā) Getsbija" stāsts tik tiešām netiek izstāstīts. Tieši finālā tiek pieļauta fatāla kļūda, pārtraucot izrādi vietā, kurā būtu bijis nepieciešams tikai vēl viens starpbrīdis. Šis ir gadījums, kad izrādei ir "norauts" 3. cēliens, kurš, ak, kā ir vajadzīgs, lai skatītājs, kuram šis nav viens no mīļākajiem literatūras darbiem, vispār saprastu, par ko ir runa. Saprotu, ka režisore gribējusi izvairīties no vēl garākas izrādes, jo, kā zināms, šī prerogatīva Latvijā piešķirta teātrim dažas mājas tālāk, tomēr tādā gadījumā būtu ieteikusi izlaist pāris deju gabalu, kuru 2. cēlienā ir mazliet par daudz.
Neiebilstu pat pret Getsbija "augšāmcelšanu", lai viņš beidzot varētu piedalīties pats savā ballītē, tomēr romāna būtība šajā izrādē ir zaudēta.
Un tomēr, neskatoties uz visiem izrādes trūkumiem, kādi tai nenoliedzami piemīt, domāju, ka iešu skatīties vēlreiz, kaut vai lai atkal nonāktu tajā atmosfērā un pamanītu tās detaļas, kurām pirmajā reizē pietrūka resursu.
Vita
Liels paldies aktieriem un visai radošajai komandai par lielisko izrādi! Izcila režija, izrāde pagāja kā viens mirklis, smeldzīga noskaņa pēc izrādes. Bravo!
Mārcis
Dejošanas daļas bija diez gan spožas un interesantas, bet dialogu daļas bija garlaicīgas.. manuprāt tur pat neizstāsta visu stāstu. Ja nebūtu ilgās dejošanas daļas tad šī izrāde būtu bijusi daudz reiz īsāka. Prieks par aktieriem, labi nospēlēja. Efekti bija fantastiki. Ļoti patika arī grupas izpildījums. Vienreiz var noskatīties, bet vairāk nē.
Maija
Izcila izrāde! Mūzika, dejas - super! Mūsu aktieri- Reinis, Melbārdis, Siliņš, Reijere pārsteidza!!! Arī jaunie aktieri ļoti labi! Nebija garlaicīgi ne mirkli. Skatījos 28.decembrī!, tieši starp svētkiem vēl vieni svētki šajā izrādē!!! Paldies !!!
Anna
Ļoti daudzsološs sākums, toties ļoti miegu uzdzenoši monopoli...
pirmo reizi tik garlaikotā izrādē biju...
p.s. tērpi varēja būt spilgtāki....pārāk daudz melnā toņa...
muzikanti- izcili
J.
Briesmīga izrāde! Ballīte, dejotāji un skatuve vēl bija laba. Izrāde vispār neko neizstāstīja, emocijas nulle. Aktieri vai nu pārspīlēti spēlē, kokaini. Otrā cēliena otrā pusē pat līdz galam nevarēja saprast, kāda ir problēma. Mūzika vispār neatbilst laikam. Neiesaku nemaz, ir daudz labākas izrādes citur.
Vēsma
Brīnišķīga pieredze skatītājiem jau no ierašanās brīža- mūzika foajē, dzirkstošie jaunie aktieri, kas sajaucas ar skatītājiem, stilīga programmiņa. Ļoti baudāma scenogrāfija un horeogrāfija. Vāja aktierspēle. Ironiski, ka izrādes vājais posms ir tā teātra aktieri, kurā tā notiek. Tikai Siliņa un Lisnera (jo īpaši) sniegums baudāms.
Jolanta
Grezni, bagātīgi, izcili! Beidzot izrāde, kura aizved krāšņā, ne ikdienišķā pasaulē. Pēdējā laikā izrādēs redzamas ikdienišķas, prastas, banālas situācijas, ko pavada rupjības.
Šī izrāde ļoti, ļoti krāšņa. Pirms izrādes noteikti izdariet mājas darbu un noskatieties vismaz filmu. Tas palīdzēs šo ballīti izbaudīt uz visiem 100.
Paldies:)
Inga
Krāšņa,bet garlaicîga izràde.
Gunita
SKAĻI... KRĀŠŅI... GRANDIOZI... un jau no pirmās izrādes sekundes... Varbūt tieši tādēļ izrādes rāmajās daļās paliek it kā nedaudz garlaicīgi, bet varbūt tas darīts ar nodomu!
Ne līdz galam pārliecināja noslēdzošā aina, kaut kas pietrūka! Bet kopumā, šī ir pēdējā laika labākā izrāde!
Noteikt aiziešu vēl, pēc kāda laiciņa, ka izrade būs nedaudz apbružājusies!
Lido
Beidzot teātrī ir viegla, krāsaina un pozitīva izrāde !
Gribu dejot! Paldies visiem, kuri strādāja pie šīs izrādes. Jēkabs Reinis lielisks!
Aldis
Uz kaut ko tādu tik samocītu un neskaidru sen nebiju bijis.
Gunta
Kā gan var sabojāt tik labu darbu? Jā, ballīte bija, izrāde bija muzikāli spoža (kolorīta mūzikas grupa), arī vizuāli krāšņa, bet saturiski absolūti tukša, aktieru spēle nepārliecinoša, vāja (izņemot E. Melbārdi). Tādā gadījumā pasniedziet, ka izrāde ir pēc F.S.Ficdžeralda slavenā darba motīviem, jo darba saturs bija par sarežģītu izrādes veidotājiem. Žēl, jo ļoti gaidīju šo darbu.
Ineta
E.Melnbārdim BRAVO!!! Fantastiski tērpi,skatuve ,mūzika , dejas.Spridzekļi!!!! Stāsts banāls,Deizijas parūka briesmīga :) Paldies Rogai un NT par svētkiem !!!
Vaira
Elegants iestudējums! Perfekta izrāde svētku laikā. Īpaši iepriecināja enerģiskie Kulturas akadēmijas studenti, kuri kopā ar profesionālajiem dejotājiem, mūziķiem un Nacionālā teātra aktieriem uz skatuves uzbūra krāšņo Getsbija ballīti! Liels visiem paldies par šo svētku pieredzi!!!
Ieva
Krāšņi, iespaidīgi, svētku sajūta jau ienākot teātrī! Īpašs bravo Egilam Melbārdim!! Jēkabs Reinis, kā vienmēr līmenī. Arī pārējie aktieri, dejotāji un mūziķi- lieliski. Izrāde ar vērienu. Emocinālo daļu mazliet gan notušēja, spozme, piesātinājums, bet izrāde patika! Pozitīva pēcgarša! Milzīgs paldies Indrai Rogai! Režisores darbi vienmēr interesanti, saistoši. Paldies!! Ļoti gaidām arī nākošos iestudējumus!
Sabīna
Deizija (Madara Reijere) bija izcila! Paldies arī Egilam Melbārdim par tik košu tēlu!
Ināra
Kas tas bija? Aktieru tusiņš? Kāpēc uz to tika tirgotas biļetes? Vienīgais pluss - veiksmīga scenogrāfija.
Nolēmu vēlreiz noskatīties filmu, lai nesabojātu sajūtu par izcilu romānu.
Agate
Jāsaka atklāti, izrāde ir baudāmāka, ja lasīta grāmata vai redzēta filma. Tā teikt - ja ir jau pamats pirms izrādes. Citādi, izrāde tukša. Saturs vājš. Pietrūka Getsbija patiesā atspoguļojuma.
Vizuāli - super, krāšņi un grandiozi!
Anna L.
Labākā ballīte pilsētā! Izrāde kā krāšņi svētki. Bravo mūziķiem, dejotājiem un visiem aktieriem!!!
Aldonis
Pilnvērtīga svētku atmosfēra! No aktierdarbiem īpaši vēlos izcelt Egilu Melbārdi!!! Un, protams, lielisko Aleksandra Tomasa Matjusona komponēto muziku grupas "Big Al&The Jokers" jaudīgajā izpildījumā:)
ANDRIS
Lieliska, pilnvērtīga, krāšņa izrāde. Ļoti patika tērpi, skatuve, jaunie studenti un pieredzējušo aktieru spēle. Visu lieliski papildināja Big Al & The Jokers mūzikas grupa ar savu kolorīto izpildījumu. Deizija - Madara Reijere, Džordana - Liene Sebre, abas aktrises lieliski iederas un izpilda savus tēlus izrādē un noteikti sevi piesaka kādai no aktieru balvu nominācijām! Pēc izrādes lieliska pēcgarša vairāku dienu garumā! Paldies!
Una
Patiešām - labākā ballīte pilsētā! Izrāde, kura tik ļoti piestāv Nacionālajam teātrim un kādas beidzamajos gados pietrūka. Spoži, krāšņi, emocionāli! Īpašs bravo jaunajiem dejotājiem, Egilam Melbārdim un Uldim Siliņam! Un prieks par Indras Rogas atgriešanos ar izcilu iestudējumu.
INGUSS
Teātris kā dzīves svinēšana! Lieliski pavadīts vakars. Īpaša pateicība mūziķiem un Kultūras Akadēmijas studentiem par svētku uzburšanu! Paldies režisorei Indrai Rogai un visiem aktieriem!!!
Kārlis
Patīkams pārsteigums! Īsta Art Deco ballīte uz Nacionālā teātra skatuves! Eleganti tērpi, brīnišķīgas dejas, mūzika un skatuves iekārtojums. Arī Getsbija nepiepildīto sapņu pasaule tiek pārliecinoši izspēlēta aktieru darbos. Bravo!
bitīt matos
Biju 6.12. Izrāde ir atšķirīgi uztverama tiem, kas ir un tiem, kas nav lasījuši grāmatu vai redzējuši filmas. Gaidīšu kritiķu vērtējumu. Roga vienmēr izceļas ar labi nostrādātu izrādi, kur katram aktieru mikroansamblim ir ko darīt visu laiku. Labi pavadīts vakars.
Ļoti patika. Skatuves noformējums, muzikālais noformējums ļoti labs. Jaunie talanti spridzināja super! Nacionālā teātra zvaigznes arī bija ļoti labā līmenī.