Vai ir kaut kas, kā priekšā mums katram būtu jāatskaitās par izdarīto? Izrāde par to, kā brālis un māsa – jaunākie no septiņiem Glāsu ģimenes brīnumbērniem – mēģina atklāt Dievu tur, kur citi to neredz un nemeklē. Apbalvojums – 2010./2011. gada dramatiskā teātra izrāde! Apbalvojums – 2010./2011. gada režisors Pēteris Krilovs!
Lūgšana resnajai tantei
Pēteris Krilovs
Izrāde divās daļās
Izrādes ilgums
2 h 30 min
Jaunā zāle
Pirmizrāde
2011. gada 21. Aprīlis
Mākslinieciskā grupa
Režisors
Pēteris Krilovs
GAISMU MĀKSLINIECE
PRODUCENTS
Jānis Kaijaks
SCENOGRĀFE UN KOSTĪMU MĀKSLINIECE
Kristīne Abika
SKAŅU OPERATORS
Jānis Līde
Lomās
Zūijs
Badijs
Besija
Leins
Jānis Vimba
Frenija
Madara Saldovere
Atsauksmes
Ilze
Paldies Jums!!! Fantastiski, liek domāt, sajust, iejusties. Patika gan man, gan vīram, iesaku visiem.
Tiglillija
Paldies teātrm un paldies LMT par brīnišķīgo iespēju sestdien vēlreiz noskatīties Lūgšanu Resnajai tantei. Gara pauze starp iepriekšējām divām reizēm un šo, bet - lai arī nedaudz biju aizdomīga, bažas nepiepildījās. Izrāde joprojām godam nesa savu Spēlmaņu nakts Gada izrādes titulu. Paldies režisoram un visiem (sešiem!!) aktieriem, ka mūsu kopējā "taimlainā" bija šis Pārdzīvojums!
Ivanda Neilande
Kāpēc šī izrāde vairs nebūs repertuārā? Biļetes parasti izpārdotas, tā arī nepaspēju noskatīties. Pēc skatītāju lūguma vēl kādu izrādi nospēlējiet!
Evija
Šī nu ir viena no tām izrādēm, kuru var skatīties kaut vai aktieru darba dēļ, pat ja pats stāsts neaizrauj. Vakar brīžiem pieķēru sevi pie domas, ka nemaz necenšos iedziļināties tekstā, bet klausos aktieru intonācijās un skatos žestus un mīmiku. Madara Saldovere - vienkārši lieliska, burvīgs tēlojums. Arī Ģirts Liuziniks ļoti pārliecinošs. Jauki!
Nepatika
Kaut ko tik reti garlaicigu sen neesmu redzeejusi, knapi sagaidiiju pirmaa ceeliena beigas, jo seedeeju zaales viduu un man bija neerti prasiit apkaarteejiem, lai pieceljaas kaajaas. No saakuma dialogs man tikai izraisiija zhaavas, veelaak saaka kaitinaat un beigaas pat izraisiija riebumu. Atvieglojumaa uzelpojumu, kad tiku no teaatra aaraa. Vienaa zinjaa tiem, kas deva shai izraadei gada balvu piekriitu, shi izraade manaa atminjaa paliks kaa visu laiku sliktaakaa izraade.
Andaa
Izrāde lieliska, Selindžers nav sapurgāts. I.Sluckas māte gan vāja...
Dace
Ļoti žēl, ka tik labiem aktieriem jāspēlē tik briesmīgi garlaicīgā izrādē. Pēc 1.cēliena, protams, aizgājām prom.
Banga
Vislielākais paldies visai komandai par izrādi! Baudījums garam un acīm. Man izrādē gribās domāt, un nevis par to, kāds ir režisora vai aktiera darbs, bet gan par to, kāpēc tas viss tiek darīts. To saņēmu 200%, jo arī 3 dienas pēc izrādes noskatīšanās jūtas ir sakāpinātas. Paldies!
Zīle
Uz teātri eju pāris reizes gadā, un gribu redzēt labu un interesantu sniegumu, lai laiks paietu nemanot.Diemžēl, nevarēju sagaidīt izrādes beigas. Pieļauju, ka sižetiskā līnija bija ar lielu un cēlu domu, taču mani neuzrunāja:( Diemžēl, arī vīram, kuru man izdodas 1xgadā "izvilkt" uz kādu kultūras pasākumu, šoreiz izrāde bija galīgi garām. Labi, ka vīra pierunāta, noskatījos arī 2.cēlienu, tapa vismaz skaidrāka kopbilde, jo bija pāris skatītāji, kuri zāli pameta 1.cēliena laikā.Krēsli arī bija ļoti neērti.Diemžēl, izrāde nesniedza cerēto, jo pēc saņemtām godalgām gan izrādei, gan režisoram, bija jābūt kaut kam vairāk. Vīlāmies:(
inese
Vakar noskatījos šo izrādi. Eju, var pat teikt, ļoti bieži uz teātri, nu bet tik ārprātīgi garlaicīgu, stieptu, ar tik nenormāli gariem monologiem piepildītu izrādi nebiju redzējusi! Izrādes laikā vairāki skatītāji gāja ārā!Mēs ar vīru palikām, ko pēc tam nožēloju, jo otrajā daļā sajutos kā kādā Jaunās paaudzes ticīgo seminārā! Ja arī tur bija dziļas domas, tad es tās nekādi nesadzirdēju un nesaredzēju aiz garo monologu aizkara! Pirmo reizi, kopš sevi atceros kā teātra skatītāja, es atļāvos neaplaudēt (es saprotu, ka aktieri nav vainīgi, bet...)un reizes piecas skatījos mobilajā telefonā (kas man parasti šausmīgi kaitina, ja citi to dara!), cik palicis līdz izrādes beigām! Nesaprotu, kā šī izrāde varēja kļūt par pagājušās sezonas labāko iestudējumu!
:)
vnk. PAAAALDIES!
Cēsis
Vakar bija izrāde Cēsīs. Lieliska.Patika scenogrāfija, tērpi, aktierdarbs. Nesapratu, ko Badijs grib pateikt. Bija vērts nosēdēt garās 2-3 stundas, lai redzētu pēdējās 20 min., kurās tiek atklātss tas, ka visi!!!! cilvēki var būt Jēzus un pret visiem!!!! mums TĀ jāizturas.
skatītājs
Pēc izrādes urdīja divi jautājumi- kāpēc šī ir labākā sezonas izrāde un kas ir selindžera darbā? Skaidrs, ka pirms gada izrāde ir bijusi labāka, laikam nostrādājusi koncepcija par radio studiju - dzīvi utml., bet kāpēc aktieri atrunā tekstu.. ? Nezinu. Man bija garlaicīgi, jo neviens no izpildītājiem necentās pārliecināt par to, ko viņi dara, ja nu vienīgi Jānis Līde. Man izrāde ir notikums, ja viss ansamblis iemieso režisora vēstījumu. Te kaut kas pietrūka. Un tomēr, ja tā ir mūsu latviešu labākā pag.sezonas izrāde, tad būtu jānotur tas līmenis, lai es kā skatītājs atgrieztos teātri, nevis pēc kaut kā tāda pārstātu ticēt tam.
Ināra
Paldies, patiesi Selindžers. Tomēr, kas rakstīja tekstu izrādes programmai? "Glāsu sāga" vispilnīgāk publicēta grāmatā "Augstāk spāres, namdari (Rise High the Roof Beam Carpenters...)", nevis programmā minētajās.
Jānis
Pārlasīju visas atsaukmes! Izrādi redzēju vakar! Nenoliedzami - K.Zvīgulis, M.Saldovere un I.Slucka (manuprāt tā pārteikšanās tieši iederējās viņas tēlā, tas pat radīja savu zināmu šarmu) savu darbu padara lieliski! Vissaistošākā aina ir tieši vannasistabā - fantastisks dialogs! Fantastiskas atziņas! BET kopumā - nespēju saprasti izrādes jēgu, lai gan esmu redzējis pietiekami daudz, lai saprastu. Stāsts par neko! Manuprāt, pārlieku vienveidīgi iestudējumi tiek veidoti Jaunajā zālē ("mazā cilvēka" izspēle jau tā kā mazliet ir nodrillēta tēma), nav svaiguma, nav pārsteiguma! Bet tas, protams, tikai kāda viena skatītāja viedoklis!
Māris (35g)
Viena no garlaicīgākajām lugām, ko pēdējo 3 gadu laikā esmu redzējis (teātri apmeklēju 1 - 3 x mēnesī), tikai dēļ dialoga vannasistabā paliku uz otro cēlienu. Ja runa iet par radiolasījumiem, tad bērnībā bieži klausījos Billi, nesen noskatījos izrādi nacionālajā izrādē - tie ir šedevri, tagad būs jāizlasa arī grāmata :)
Laura
Šoreiz tiešām nespēju izteikt vārdos, cik ļoti, ļoti mani aizkustināja šī izrāde. Satriecoši! Zvīgulis un Saldovere lieliski!
Santa
Izcila izrāde! Paldies aktieriem un režisoram!
eihe
paldies par izrādi.
Jete
Kaspars bija super! Paldies arī Inārai Sluckai!
Miks
Prieks, ka Krilovs atkal NT. Ar lielisku materiālu!!! Bet kas ir dramaturgs? Manuprāt tas ?neesošais dramaturgs??? iegāž lielisko ieceri. Nezinot Selindžera oriģinālu, otro daļu grūti saprast - kas noticis ar Freniju, kāpēc Zūija garais un iespaidīgais monologs? Bravo bravissimo Saldoverei - tik pārliecinoši un dabiski ik mirklis! Bravo Saldoveres un Vimbas dialogiem 1.daļā - tik dabiski un ticami.!!! (11. maijā). Ļoti laba Slucka un Kļavinskis. Zvīgulis pāris teikumus (īpaši 2. daļā par buljonu un citus šai ainā) pasaka aizkustinoši dabiski, bet pārējais pārāk ārišķīgi un ekstātiski drebelīgi. Ceru, ka citos vakaros viss izdodas, jo loma ir viņa!!!!! Režija pārlieku ārišķīga un liekvārdīga: ja nav dramaturģisku akcentu par radio traumu, tad mikrofoni (īpaši otrajā daļā) lieki. Lielisks telpas paplašinājums basketbola treniņa ainā, bet kāpēc velosipēds, dīvāns, virtuves galdiņš? Tik īslaicīgi un jēdzieniski tukši. Arī skaņu partitūra pašvaka, ņemot vērā operatoram atvēlēto īpašo lomu....Vizuāli ļoti skaisti, labi kostīmi, bet tā radio studija ne vizuāli, ne jēdzieniski, bet jo īpaši aktieriski nepārliecina - aktieri dzīvo tēlos, ne runā radiolugu! Apvienot abus var, bet režisoram, manuprāt, tas neizdevās, Vai vajadzēja??
Sintija
http://kroders.lv/saruna-vannasistaba/
Iveta
Piekrītu Resnajai tantei. Izcili aktierdarbi Kaspars Zvīgulis, Madara Saldovere, Ināra Slucka. Mātes un dēla dialogs vien ir ko vērts. Tiem, kas pieraduši pie action, var likties garlaicīgi. Man tieši šie dialogi bija, citējot Krilovu, kā govij sāls. Paldies visiem!
Resnā tante
Izrāde – brīnums. Lai arī ik pa laikam skatītājam tiek atgādināts, ka „šis ir radio ieraksts” un aktieris šļakstina ūdeni alumīnija katlā, imitēdams mazgāšanās troksni vannā, tu nenotici vis acīmredzamajam, bet tam, kas, izrauts no izrādes konteksta, šķiet absurds – „pasaulē nav neviena, kas nebūtu Resnā tante.” Izrāde par visaptverošu, nešķirojošu cilvēkmīlestību, kuras šodien tik ļoti trūkst(arī attiecībā pašam pret sevi). Režisora gudri vadīta un aktieru pārliecinoši iemiesota, tā izrādes noslēgumā tik negaidīti spēcīgi pārņem tevi, ka paiet dienas un izrādes iekustinātā garīgā enerģija neizsīkst, bet turpinās, un gribas ar to dalīties. Jūtos tā, it kā man, neticīgajai Resnajai tantei, tie, kas šo izrādes brīnumu radīja, būtu kājas nomazgājuši kā Kristus saviem mācekļiem Zaļās ceturtdienas rituālā. Un spontāni gribas atdarīt ar to pašu. Dziļi noliecos visu izrādes veidotāju priekšā!
armands
Selindžera grāmata varbūt arī ir laba lasāmviela, bet TEĀTRIS gan no tā man nelikās aizraujošs. Es pats un arī mani blakussēdētāji bieži žāvājās. Pamatā visa izrāde sastāv no 4 šausmīgi gariem un garlaicīgiem dialogiem. Varbūt tos lasīt vai klausīties radiolugas variantā būtu interesanti, bet te taču ir teātris. Te ar kaut ko vajadzētu "piesaistīt skatītāja aci"? Ja ne ar izcilu aktierdarbu (aktieri labi izdarīja to, ko, acīmredzot, režisors bija prasījis, iznemot Slucku, kas pat tekstu nav spējusi iemācīties. Aizķerās pēc katras otrās frāzes un domā, kas tālāk bija jāsaka), tad ar kaut jel kādām režisoriskām "rozīnītēm". Nu, nebija nekas svaigs, mūsdienīgs un interesants. Teātra nebija. Bija garlaicīga teksta lasīšana.
Tiglillija
Selindžera grāmatupabeidzu lasīt dienu pirms izrādes. Lasot jau zināju, kas spēlēs Zūiju, un jau acu priekšā redzēju, kā tas notiek un kā skan dialogs.. Parasti pēc tādām "redzēšanām" seko vilšanās, taču šoreiz ir iestudēts īsti selindžerisku Selindžeru. Protams, ir vajadzīgas dažādas izrādes, izrādes pēc motīviem, pārceltas uz mūsdienām vai uzlabotas", bet , ai, kā biju noilgojusies pēc viena iestudējuma, kur viss ir kā autors teicis un domājis. Paldies , paldies visiem iesaistītajiem! Tik trīsuļojoša, atklātiem nerviem izrāde, tik emocionāla, ar tādu pēcsajūtu.. Paldies katram aktierim atsevišķi par viņa devumu koprezultātā, bet Sluckas Māte un Zvīguļa Zūijs ir vienkārši Īsti, tādi, kādiem viņiem jābūt, pārpārpārākajā pakāpē. p.s. Vai kaut kur ir skatāma vēl kāda Krilova iestudēta izrāde - uz skatuves vai ierakstā?
Laura
Lieliska izrāde! Apraksts atklāj pavisam mazu daļu, tajā ir tik daudz domu un atziņu, ka gribas redzēt vēlreiz.
Ilze
Izcili!Paldies!