17.oktobrī plkst.17.30 “Noķert RABIT” LMT tiešraide

Tā kā izrādi vienlaicīgi var noskatīties tikai 10 skatītāji, Latvijas Mobilais telefons š.g. 17.oktobrī plkst.17.30 piedāvās šīs izrādes tiešo translāciju – izrādes tiešraidi, ko ikviens interesents varēs vērot savā telefonā, planšetē vai datorā http://m.lmt.lv, kā arī LMT lietotnē (aplikācijā). Tā ir lieliska iespēja, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, vērot teātra izrādi, neatrodoties zālē.

Šāda iespēja jau ir veiksmīgi izmantota LMT tiešraidē translējot Nacionālā teātra izrādi „Mollija saka jā!” no Cēsu mākslas festivāla. Savukārt 29.oktobrī ir paredzēta vēl vienas projekta „Šengenas zonas spožums un posts” izrādes „Republika” tiešā translācija.

Š.g. 1.oktobrī pirmizrādi piedzīvoja „Noķert RABIT” vācu režisora Juliana Hetzela režijā. Izrāde „Noķert RABIT” ir pirmā četru viesrežisoru izrāžu ciklā „Šengenas zonas spožums un posts”, kas top Latvijas Nacionālajā teātrī sadarbībā ar nodibinājumu „Rīga 2014”.

Izrāde „Noķert RABIT” ir par robežām gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Par robežu apzināšanos visdažādākajos to izpausmes veidos. Par reālām robežām un tām, ko veido katrs cilvēks pats. Kas notiek, ja esam spiesti šīs robežas nojaukt? Ko nozīmē novērot, un ko nozīmē būt tam, kurš tiek novērots?

„Julianu Hetzelu es pirmo reizi ieraudzīju starptautiskajā projektā Citylab. Viņš ir ļoti interesanti domājošs mākslinieks. Viņš vienmēr ir pratis sevi aizraujoši prezentēt, katru prezentāciju pārvēršot performancē. Viņš brīnišķīgi māk spēlēties ar to, kas ir teātris, un kurā brīdī tas vairs nav teātris. Un kaut kas, ko mēs domājam, ka tas nav teātris, kļūst par teātri” – stāsta projekta kurators Nacionālā teātra režisors Valters Sīlis.

Izrādei „Noķert RABIT” režisors Julians Hetzels ir izvēlējies multimediālu formu, izmantojot mūsdienu tehnoloģijas. Daļa izrādes darbības tiek filmēta ar lidmodelim piestiprinātu kameru un pārraidīta uz skatītāja priekšā esošo monitoru. „Šī izrāde nojauc robežu arī starp skatuvi un realitāti, jo mūsu izrādes skatuve ir iela, uz kuras notiek gan iestudētas darbības, gan organiski iekļaujas nejauši garāmgājēji un pilsētas transports” – atzīst izrādes režisors. Izrāde ir inovācija Latvijas teātra dzīves kontekstā, jo tajā izmantotās tehnoloģijas paplašina un transformē pieņemtā teātra robežas.