Izrādes » Lielā zāle » Pērs Gints
lielā zāle Bookmark and Share

Lomās

Pērs Gints: Uldis ANŽE
Oze: Daiga KAŽOCIŅA
Solveiga: Agnese CĪRULE
Ingrīda: Madara BOTMANE
Ingrīdas līgavainis, Pavārs: Egils MELBĀRDIS
Līgavaiņa māte: Ināra SLUCKA
Aslaks, Kapteinis: Raimonds CELMS
mazā Helga un Anitra: Lauma VAINAUSKA
Solveigas tēvs: Juris LISNERS
Sieviete zaļā: Lolita CAUKA
Trīs kalnu meitenes, Sievietes trakomājā, Sievietes mājās: Līga LIEPIŅA, Rasma GARNE, Baiba INDRIKSONE
Dovresvecis, Memnona stabs, Huhu: Uldis DUMPIS
Dovres galms: Ģirts JAKOVĻEVS, Uldis NORENBERGS, Jānis SKANIS
Fellahs: Ģirts JAKOVĻEVS
Huseins: Uldis NORENBERGS
Lielais Līkais, Begrifenfeldts, Kalsenais, Pogulējējs: Arturs KRŪZKOPS
Mazais Pērs: Augusts MEĻĶIS
Vecais Pērs: Andris VĪTIŅŠ
Trīs puiši, Kotons, Ballons, Fon Eberkopfs, Trīs vīri mājās, trakie Kairas trakonamā: Ainārs ANČEVSKIS, Uldis SNIĶERS, Kristians KAREĻINS
Trīs meitas Kāzās, Medmāsas Trakonamā, Sievietes mājās: Anna KLĒVERE, Ance KUKULE, Liene SEBRE
Mazās baletdejotājas: Terēze ZabarovskA, Adelīna Balode, Emija Lūse, Elīza Podmošina, Keita Bloma

Tuvākās izrādes

visas izrādes
Trešdiena, 25.01 Pērs Gints
Ceturtdiena, 09.02 Pērs Gints
Trešdiena, 22.02 Pērs Gints
Trešdiena, 15.03 Pērs Gints

Brīdinājumi

Izrādē smēķē!
Izrāde divās daļās

Pērs Gints

Henriks Ibsens/ Edvards Grīgs
Režisors: Viesturs KAIRIŠS
Scenogrāfs: Reinis DZUDZILO
Tulkotājs: Edvīns RAUPS
Dramaturģe: Ieva STRUKA
Kostīmu māksliniece: Krista DZUDZILO
Horeogrāfe: Elīna LUTCE
Gaismu mākslinieks: Oskars PAULIŅŠ
Muzikālais noformējums: Voldemārs JOHANSONS
Producents: Jānis KAIJAKS
Pirmizrāde: 27.10.2016. Izrādes ilgums: 3h 30min

Šodien cilvēku dzen uz priekšu daudz izaicinājumu, kas liek meklēt ko jaunu, nekad nebijušu un liek aizmirst kaut ko nelielu un necilu. Pašu galveno. Mājas. Cilvēkus, kuri tevi mīl un tev uzticas. Mīts par mūžīgo atgriešanos nav fikcija, bet emocionāla realitāte. Kādās mājās mēs atgriežamies? Vai mēs tās vēl atpazīstam? Un vai tās vēl atpazīst mūs? Varbūt kaut kur vēl skan vientuļa Solveigas balss, kas liek asinīm mūsu dzīslās kaut uz brīdi sastingt.

Pirkt biļeti
  • video
  • foto
  • raksti
  • atsauksmes

Silvija Radzobe. Galvas jautājums. satori.lv  http://www.satori.lv/raksts/12135/Silvija_Radzobe/Galvas_jautajums

Atis Rozentāls. Labirints Pēra galvā. diena.lv http://www.diena.lv/raksts/kd/recenzijas/izrades-_pers-gints_-recenzija.-labirints-pera-galva-14159291

Dita Jonīte. Pērs Gints dejo. http://www.journal.dance.lv/2016/11/02/pers-gints-dejo/

Normunds Akots. Mūsdienīgi pārkausēts Pērs Gints. la.lv http://www.la.lv/musdienigi-parka-usets-pers-gints/

Anna Andersone. Pēra Ginta moderna cilvēka kods. delfi.lv http://www.delfi.lv/kultura/news/theatre/izrades-apskats-pera-ginta-moderna-cilveka-kods.d?id=48198247

Lauma Mellēna. Klejojumi apziņas labirintos. nra.lv http://nra.lv/izklaide/p-s-kultura/teatris/194920-kultura-klejojums-apzinas-labirintos.htm

27.10.2016 10:04 Vilnis Auzāns (no Twitter)
@teatris Pĕrs Gints-gudra,domāt liekoša un nopietna izrāde,ar vairākiem veiksmīgiem scenogrāfiskiem risinājumiem.Anže-malacis
27.10.2016 10:05 Rēzija Eglīte (no Twitter)
Dzīvosi laimīgi, ja būsi tu pats. Laimi meklē sev blakus, ne tālumā. @teatris #PērsGints #Pasaule,kas manā galvā.
27.10.2016 10:19 Dace
Tie, kas gatavi redzēt ko neparastu un savdabīgu-laipni lūdzam!
Tie, kas meklē teātrī morālu atpūtu-sēdiet mājās!
Neparasts skatījums, savdabīgi risinājumi un ne katram tas liekas normāli...
27.10.2016 11:49 madam monpansjē
Lieliska izrāde. Perfekts režisora darbs, moderna un precīza scenogrāfija, aktierdarbi visos plānos arī trāpa (Anžem nomināciju par pirmo plānu, Krūzkopam par otro), skaņa satricinoša. Ļoti, ļoti labs darbs, laba izrāde, IESAKU!
27.10.2016 15:45 Ilze
Lieliska, daudzslāņaina, dziļa, gudra. Labākā izrāde, ko pēdējo gadu laikā esmu redzējusi. Perfekti, precīzi teksti, fantastiska režija, tērpi, aktieru darbs, muzikālais noformējums. Ne ko pielikt, ne atņemt. Iesaku par 100%.
27.10.2016 21:31 Dzintra
Ibsens un cienījama vecuma aktieri erotiskās režisora fantāzijās,piedodiet,nesaprotami!Kāpēc man (mums)jāskatās Pēra monologs ar teātra atribūtiku - ugunsdzēšamajiem aparātiem fonā???Godīgi sakot - nepatīkamas izjūtas izrādes laikā - cieniet skatītājus un arī savus kolēģus - aktierus! Bravo Uldim Anžem! Pārējais...bez komentāriem.
28.10.2016 10:44 Kristīne Briede (no Twitter)
Uldis Anže @teatris izcils!#PērsGints
28.10.2016 10:45 Madars Zvagulis (no Twitter)
Šovakar galvā skan: Solveiga Pērs Gints ir melis!
Un ir arī - lielisks melis.
#pērsgints
28.10.2016 10:53 Armands Kalniņš (no Twitter)
"Pērs Gints" @teatris - idejiski un mākslinieciski spoža izrāde, lielisks ansamblis, titānisks Anžes tēlojums. Izrādes ilgums-nepamanāms
28.10.2016 10:53 Madara Līgotāja (no Twitter)
U. Anžes tēlojums @teatris "Pērā Gintā" fantastisks un apbrīnojams. Īpaša scenogrāfija, ļoti skaista mūzika. Drosmīgs Ibsena interpretējums.
28.10.2016 10:54 Marta E. Martinsone (no Twitter)
"Pērā Gintā" @teatris gandrīz kaut kas no Linča. Graujoši lieliska izrāde.
28.10.2016 13:01 Anna Peipiņa (no Twitter)
Aplausi par Pēru Gintu @teatris. Kairišs un Anže izdarījuši zvēra darbu.
28.10.2016 13:01 Vintra Vilcāne (no Twitter)
Pērs GInts @teatris izsauc personisko katarsi sevī. Bravo Kairišam, Dzudzilo, Anžem, Caukai un pārējiem. Spēcīgi.
28.10.2016 17:42 Ir
visu cieņu aktieriem, izpildījums lielisks, bet izrāde kopumā ļoti un ļoti neskatāma. Nepatīkami komentāri tika dzirdēti arī zālē, tāpēc nedaudz jocīgi ir lasīt tik spožas atsauksmes. Ugunsdzēšamie aparāti pielika visam punktu. Paldies, bet nē.
28.10.2016 23:42 Mārīte
Nevarētu teikt, ka izrādē viss man būtu bijis saprotams, tomēr kopumā bija interesanti. Taču visinteresantāk bija vērot priekšā sēdošo kundzīšu reakcijas, šķita, ka viena sastieps kaklu, sašutumā galvu grozīdama, lai gan nekā nepiedienīga uz skatuves nebija, viss bija tieši tik perversi, cik savā galvā to iztēlojies. Un beigās viņas pat neapplaudēja, pat ne Uldim Anžem. Ja viss cits nepatika, tad vismaz viņa lielisko augumu jau nu vajadzēja novērtēt. Un mana vakara galvenā atziņa bija - nekļūt par tādu kundzīti, kas neko labu vairs nespēj ieraudzīt.
29.10.2016 00:31 Dace
Profesionāli un radoši augstvērtīga izrāde. Tas, kas mani saistīja visvairāk - Reiņa Dzudzilo scenogrāfija un Viestura Kairiša koncepcija. Visi aktieri ir lieliski un Ulda Anžes sniegums ir vienkārši apbrīnojams. Paldies :)
29.10.2016 01:05 Zane
Izcila izrāde! Lieliska aktierspēle, vienreizēja scenogrāfija. Bet... publika kaut kā "nepavilkās". Neesam izauguši laikam, diemžēl. Gribas gan cerēt, ka dīvainīši, kuri nespēj izslēgt mobilos telefonus un dažas minūtes pirms izrādes beigām masveidā dodas laukā no zāles, ir no tās sugas, kas nāk uz pirmajām izrādēm pazīmēties, sak, es te biju, un nākamajās izrādēs publika būs sakarīgaka. :-)
29.10.2016 11:29 jautājums
Un es domāju, ka teātrī es jau visu esmu redzējis....ka mani nekas vairs nevar pārsteigt...ak, es mazticīgais!
Tā ir Laikmetīgā Māksla, šī termina burtiskajā nozīmē-uzsvars uz uz abiem vārdiem. Nevis tie izstrādājumi, kas tā saucās no manas jaunības laikiem...
Apsveicu teātri! Fantastiska izrāde!
29.10.2016 13:49 Solveiga
Ievēroju, ka pavairāk skatītāju atstāja zāli izrādes laikā... Kādēļ? Varbūt tādēļ, ka ainās, kas diezgan velk uz erotiku, iesaistīti aktieri-mazi bērni...
29.10.2016 19:16 Jautājums (no Twitter)
@teatris Pērs Gints ir fantastiska izrāde! Apsveicu teātri ar nostiprināšanos jaunā kvalitātes līmenī. Bet ..tā ir māksla, nevis kase...
29.10.2016 19:17 Henrieta Verhoustinska (no Twitter)
2 vakari, 2 individuālisma bankrota skaudri,dažādi dziedājumi - @jrt_lv #Pakļaušanās un @teatris #PērsGints. Izcilu aktierdarbi galv. lomās
29.10.2016 19:18 Elīza (no Twitter)
Mēs staigājam pa pasaulīti baltos, netīros halātos, turklāt sīpola mizošanai teātrī nav ne vainas.Vārdiem nepietiek vietas.Paldies @teatris!
30.10.2016 21:47 Artis
Šizofrēniska izrāde, kas balansēja uz robežām (īpaši pedofilijas aina), iespējams tās pat pārkāpjot.
Skatījos ģenerālmēģinājumu (studentu izrādi) un vēl nekad iepriekš nebiju redzējis tik daudz cilvēkus aizejam prom izrādes vidū. Paliku līdz galam un varu tikai teikt to, ka izrādes otrā daļa bija vēl dīvaināka un šizofrēniskāka. Manā izpratnē stāsts netika pilnvērtīgi izstāstīts. Ja vēl Uguns un nakts arī bija īpatnēja, bet saprotami īpatnēja, tad šis bija nedaudz par traku.
Un cik esmu pamanījis, tad izrādi ārkārtīgi slavē tie cilvēki, kurus varētu saukt par ekscentriskiem. Parastajam skatītājam, visdrīzāk, nepatiks.
30.10.2016 22:46 Nora
Mana prāta kāzuss pēc Pēra Ginta vertigo.
Nevar jau nerakstīt, prāts kratās un nevar atrast miera, tādēļ, kā bērnu palaižu pa parka lapām, lai izlādējās.
Ibsena „Pērs Gints” – es lasīju, pa savam – savā izpratnē, pieredzē un iekšējā balsī. Zinot lugas saturu, es gluži apburta izrādē redzu un sajūtu pavisam ko citu. Tas pats teksts...bet cik savāds, cik mainīgs, cik jēgpilns mūsdienu kontekstā. Atliek vien izteikt. Bet kā? Mani pārsteidz, tik fundamentāla, daudzslāņains un novatoriska režisora pieeja.
Gaidot izrādi samanīju aizmaldījušos ārzemniekus, kas šai pašā vakarā bija nolēmuši baudīt Ibsena daiļradi, tikai operas pārlikumā. (Prātā uzreiz iešaujas Grīgs.) Ironiski, bet atceros, ka pats komponists vienā no vēstuļu sarakstēm ar savu paziņu, esot sūdzējies, ka cenšoties sakomponējot mūziku vienam no visnemuzikālākajam materiālam, bet naudu vajagot. Lugu saucoties „Pērs Gints”...
Pirmais skats. Tā kā aust saule, lēni, lēni...te no lejas majestātiski paceļas – ūdenskritums. Varens, uzlādēts, enerģijas pārpilns un vienlaikus savā spēkā iznīcinošs. Abstrakti tas man atgādina sievietes intīmo zonu – reproduktīvu un auglīgu. Līdz ar šo vizuālo efektu ienāk spēcīgs sievietes arhetipiskais kods. Kas ir sieviete kolektīvajā apziņā, zemapziņā un vīrietim? Neviennozīmīgas attiecības parādās arī starp Pēru Gintu un Māti. Un kas vispār ir Solveigas tēls, kura kā Jaunava Marija gaida savu dēlu pārnākam. Dziedot, smaidot, piedodot... kā iekapsulēta laikā, mūžam jauna paliekot?
Norvēģos, šķiet pati Daba ir ieslēpusies iekšpus. Ziemeļnieki - pilnīgi cits natūrdvēseles materiāls, kā klintis, lazurīta fjordi un kalnu smailes. Tāli, dziļi, savrupi. Izrādē viss ir reducējas līdz eksistenciālām Tukšumam – lakonisms, tīras struktūras un kustības, caur kurām laužas Pēra alter ego - stihiskums, neordinārais un apolloniskais. Izrādes laikā domāju vai ir iespēja nokļūt stāvoklī, kas saucas Tukšums, vieta, kur no nekā rodas kaut kas... vieta, kur organiski rodas Pēra stāsti – meli. Viņš ir no tiem, kas spēj tur nokļūt, jo savā būtībā ir radošs Mākslinieks... kā pusdievs, viņš cenšas atrauties no zemes, bet no otras puses viņš ir kā savvaļas kentaurs, kas nevar tikt savā Olimpā. Pēram vajag saderību ar Pasaules un Kosmosa telpu - tik ambicioza un varena daba. Paldies Uldim Andžem par lielisko darbu!
Atvainojos, ka izeju ārpus komentāra rāmiem, bet tik daudz pārdomu. Mazāka formāta pateicību arī nevaru atrast, lai pateiktos Meistaram un Solveigai.

31.10.2016 10:42 Skatītāja
Paldies teātrim, režisoram un aktieriem! Izrāde, par kuru jādomā arī nākamajās dienās, noteikti ir ar kaut ko īpaša. Mazliet grūtāk būs tiem, kas tāpat kā es darbu nav sen lasījuši. Bet arī tādā gadījumā ir interesanti, jo uz skatuves notiekošo var vērot kā mākslas darbu. Uldis Anže ir liels, liels malacis un ceru ne tikai uz Spēlmaņu nakts nomināciju (kurai jābūt), bet arī balvu viņam.
31.10.2016 15:06 Iveta
Viesturs Kairišs --- Pērs Gints .
Milzīgs ieguldījums , lai parādītu un atklātu savu redzējumu , dziļu , skarbu dzīves realitāti , no bērnības līdz galam .
Pēra Ginta tēls , kā stāsts par mums pašiem . Atkailināta dvēsele , kura piedzīvo , izdzīvo , parādās cilvecīgos veidolos , cīnoties ar kārdinājumiem , dzīves izliktām klišejām , pieņemtiem rāmjiem .
Daudzi ir ielipuši , pieņēmuši par dzīves mērķi , jēgu kādu no kārdinājumiem . Pērs Gints nokļuva tajos, gan pie troļļiem , gan būdams par ceļotāju , tirgotāju , pravieti ...Cilvēks dažkārt ir vājš kārdinājumu priekšā . ..Tos varam sargāt , slēpt no citiem un pašiem no sevis . Vēlamies , lai citi mūsu istenību pieņem ka vienīgo pareizo .
Pērs Gints klūp kārdinājumos , bet iet tiem cauri .Dzīves sašauts ,bet pieredze pieder viņam . Pērs ir melis vai sapņotājs ?
Vai izrāde ir smaga ? Nē . Izrāde ir par to ,kas notiek mūsu galvās .Tie ir smagi jautājumi . Kāda ir dzīves jēga ? Vai to meklēt ar prātu , ar miesu vai garu ? Pērs Gints izrādē to meklē mazliet ar miesu , mazliet ar prātu , mazliet ar garu . Kā pietrūkst ? Varbūt visu apvienot ? Un tad jau ir par vēlu , dzīve beidzas . Visiem vienādi . Kaili mēs paliekam beigu priekšā ar savām miesām , prātu un dvēseli .
Solveiga saka , paldies , ka nodzīvoju šādu dzīvi .Un vienmēr tomēr katrs kaut ko nepagūstam , kaut ko nožēlojam . Kas mums piedos ? Kas uzklausīs ? Vai mēs paši sev spējam piedot ? Kādas izvēles dzīvē pieņēmuši ?
Izrādi var skatīties , tie kuri sevi spēj novērtēt no malas , saprot kādas izvēles izdarījuši savā dzivē , pilnībā pieņem tās paši un ciena citu redzējumu , cilvēki , kuri mīi un ciena dzivi tādu , kā paši veido ...
Manuprāt izrāde sastāv no tā kas iecerēts,
Kā pasniegts ,
Kas pasniedz.
Šeit teicami ar plus . Paldies . Ar cieņu Iveta Vainauska .
31.10.2016 20:45 Silvija
Šī izrāde ilgi "nelaiž vaļā" un liek daudz domāt. Paldies radošajai komandai!
Domāju, ka daudziem (arī man), kuri lugu lasījuši un pirms daudziem gadiem redzējuši Jaunatnes teātra izrādi, grūti pārkāpt saviem stereotipiem un pieņemt jauno risinājumu. Žēl, ka daži aiziet pēc 1. daļas, jo, tikai visu darbu noskatoties, sāk atvērties režisora vēstījums.
01.11.2016 12:25 Irēna Ģībiete (no Twitter)
Patika un aizkustināja PĒRS GINTS @teatris, bet vislielākais paldies dramaturģei Ievai Strukai un tulkotājam Edvīnam Raupam par labo valodu!
01.11.2016 22:09 Linda (no Twitter)
#PērsGints Uldis Anže - īpašs aktierdarbs @teatris .P.S. Apbrīnojama sportiskā forma!
01.11.2016 22:10 Antra Luksa (no Twitter)
Tik izcils kā Pērā Gintā Uldis Anže vēl nebija redzēts. Bravo! Spēcīga @teatris izrāde. Un lielisks jaunais tulkojums, tik dzīva valoda.
05.11.2016 23:10 Kasparito
Ja dažos vārdos, tad "Oj, nē, ne man!". Ja plašāk, tad šī bija jau otrā Kairiša izrāde, kas pierādīja manas un Kairiša kunga gaumes atšķirības :-) Ja stāsts ir sens un zināms, tad izrādei jābūt efektīgai. Visi izrādes vēstījumi jānodod tik emocionāli un dziļi, lai skatītājs tos sajustu katrā šūnā, izlaistu caur sevi un vēl nākamajā dienā domātu. Šeit tā nebija. Taču tā vieta netrūka divdomīgas ainas, kas lika sajusties neomulīgi. Aktieru tēlojums gan bija labs un mūzika bija brīnišķīga. Kopumā piekrītu kundzītei, kas, ejot ārā, savai draudzenei teica: "Nezinu, raudāt vai smieties" :D
21.11.2016 12:17 Iluta
Var arī tā, bet gribējās citādāk. Tiem, kas nav lasījuši Pēru Gintu varbūt pieņemami, bet tiem, kas ir - tas bija cits skats uz Pēru Gintu. Gribējās vairāk dzirdēt Solveigu dziedam, vairāk mīlas melodiju, vairāk skatuves dekorāciju, nepatika, ka troļļi neizskatījās pēc troļļiem un vēl citi sīkumi. Ļoti patika aina, kurā Pērs Gints māti aizved mūžībā - tik skaisti, tāpat kā grāmatā. Taču kopumā izrāde bija vairāk kā skaista. Izcila. Uldim Anžem lomu atveidot izdevās nevainojami, perfekti un izcili. Dejojošās meitenes lieliski parādīja savu priekšnesumu. Uldis Dumpis iejutās savā lomā kā vienmēr izcili. Paldies par brīnišķīgo baudījumu. Domās vēl esmu izrādē, domas un pārdomas nepamet. Tas ir to vērts. Izcili, izcili, izcili! Paldies visiem!
29.11.2016 00:55 Linda
Pēc izrādes jādomā par dažādām lietām, bet viena no tām ir šāda- vai vērts vēlreiz tulkotvisu darbu,ja tulkojums reiz bijis? Droši vien atbilde ir jā, jo sevišķi, ja iepriekšējais tulkojums ir vecs un klamzīgs. Bet tai pat laikā ir vērts pēc tam pāršķirstīt arī veco un aizņemties veiksmīgās un hrestomātiskās vietas. Piemēram, populārā frāze "spoža poga pie Pasaules vestes" te kļuvusi par garu teikumu ar komatu vidū: " spoža poga pie vestes, ko nēsā Pasaule"
29.11.2016 12:14 Nellija Ločmele (no Twitter)
Kairiša "Pērs Gints" izdevies kā perfekti nolakots nags... un skrāpējums patiesībā dzīs ilgi. Uldis Anže pārsteidza, ļoti. Vērts redzēt!
29.11.2016 12:15 Evi Daga- Krūmiņa (no Twitter)
Domīgs garastāvoklis pēc Pēra Ginta @teatris Glāze vīna un sarunas par to, ka saprāts nomira vakar... Kairišs - mans šī gada pārsteigums...
29.11.2016 12:15 Laura (no Twitter)
Uldis #Anže #PērsGints @teatris - milzīgs darbs un izturība! Visu cieņu! ❤️
29.11.2016 12:16 Raivis Spalvēns (no Twitter)
@teatris izcili demitoloģizēts Pērs Gints. Izlobīts tiktāl kā nekad *****
05.12.2016 22:13 Inga
Bija emocijas,pārdomas,pēcgarša.Paldies par baudījumu!
14.12.2016 09:16 Ilze
Ovācijas pēc izrādes un nebeidzami aplausi, aplausi, aplausi! Fascinējoši, skaudri, laikmetīgi, klasiski, traģiski, komiski, daudzslāņaini, ellīgi un debešķīgi, apziņā un zemapziņā... Savas izjūtas grūti ietērpt vārdos. Un varbūt nemaz nevajag. Izrāde, kas JĀREDZ un JĀSAJŪT! Bravo visiem, kas radījuši šo "Pēru Gintu"!
23.12.2016 10:30 Mr. X
"Kas Tu esi? - Es esmu Es! - Cik stulba atbilde!" Absolūti ģeniāla izrāde. NT ir reabilitējies manās acīs! Uldi Anže - Bravo! Visiem aktieriem, režisoram, scenogrāfam, kostīmu māksliniecei - milzīgs paldies, ka vēl joprojām domāju par šo izrādi un par to - kas es esmu!

Pievienot atsauksmi

Paldies, jūsu sūtījums tiks publicēts tuvākajā laikā!
* Ja sūtījuma saturs neatbilst vispārpieņemtām ētikas normām, teātris ir tiesīgs to nepublicēt.